Život jako kampaň aneb All this for some product?

Přemýšleli jste někdy nad tím, co motivuje vývoj civilizace? Kdo převezme žezlo Nikoly Tesly a Thomase Alvy Edisona v dnešní době?Slepcem s houslemi se dnes stávají marketingová oddělení nejrůznějších značek, která se v rámci pokusů o uzurpování si maxima pozornosti cílové skupiny pro prezentaci svých produktů pouští do projektů, které bez hlubšího kontextu posunují hranice možného.

Takových příkladů najdeme v historii bezesporu bezpočet, mě nicméně zaujal nový virální projekt automobilky Lexus. Řada z Vás si určitě pamatuje film Návrat do budoucnosti, kde se objevil skateboard-vznášedlo nazývaný hoverboard. V posledním půl roce se roztrhl pytel s projekty, které si kladly za cíl vyrobit reálné vznášedlo tohoto typu a ne všechny byly úspěšné, nebo se později ukázaly jako úplné hoaxy.

Nicméně Lexus se rozhodl zvednout hozenou rukavici, najal tým špičkových vědců a ti vytvořili první skutečně funkční hoverboard a virální senzace byla na světě. Video se stalo během dvou týdnů s více než 1,2 milionu zhlédnutí třetím nejsledovanějším počinem na Lexus YouTube kanále. Celý počin je brilantní content marketingovou kampaní, která nemá návaznost ani na cílovou skupinu skateboardistů ani na původní film, kde se hoverboard objevil. Dokonce Lexusu otevřel nový prodejní segment, když CEO firmy na otázku, zda budou tato vznášedla sériově vyrábět, odpověděl něco ve smyslu, že to je vlastně docela dobrý nápad. A to vše se stalo jen kvůli propagaci auta…

Co všechno se dá udělat na poli content marketingu dokazuje také starší film Machotaildrop. Zvláštní snímek kanadské produkce, takový Karlík a továrna na čokoládu, jen místo čokolády se ve filmu vyrábějí skateboardy a skateboardisté. Film byl režírován tehdejším profesionálním jezdcem značky éS footwear (mimochodem v současnosti údajně nejrychleji rostoucí značka na Instagramu) Rickem McCrankem a k filmu vznikl „merch“ ve formě kolaborace s imaginárním gangem Manwolfů. Na ten navazovala fiktivní kampaň Be a Manwolf today!, na jejímž konci se hlavní Manwolf (těsně před tím než exploduje) ptá: „All this for some shoe?“

Nezbývá se ptát analogicky: opravdu se lidstvo posouvá kupředu díky marketingové propagaci značek a produktů? Na druhou stranu není potřeba se na celou záležitost koukat negativně, protože všechny tyto produkty, jejichž kampaně svými externalitami posouvají civilizaci k naplnění sdílené utopické vize, jsou určeny ke konečné spotřebě a nejsou vyvíjeny s cílem špionáže či demonstrace vojenské síly jako tomu bylo dříve.

Takže zaplať pánbu za to….doslova!

MAKE CONTENT MARKETING, NOT WAR!

Autor: Jiří Kůrka

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.