O těhotenství a spotřebitelském chování

Prodat stejný produkt dvěma různým zákazníkům může znamenat zcela rozdílné strategie. Své o tom ví  i výrobci těhotenských testů. Totiž, když chce žena plánovaně otěhotnět, nebo se naopak obává, že je těhotná po zvláště povedenému vánočnímu večírku, jsou dvě zcela odlišné potřeby pro nákup testu.

Moderní marketing se dívá na spotřebitelské návyky očima konkrétních zákazníků. To pomáhá zlepšit strategii a lépe nastavit ceny, argumentaci i prostředky komunikace. Detailně se na tento problém podívali i lidé z McKinsey a rozdělili segmenty těhotenských testů na snaživé a vystrašené ženy. Jejich bádání trefně ilustruje tato tabulka:

těhotenské testy pod lupou

Jak se liší motivace klientek těhotenských testů.

To je myšlení, které je blízké i McShakespearu. Často trávíme s klienty dny a týdny bádáním a přesným nastavováním zákaznických segmentů. Ve výsledku víme, že nám to při exekuci kampaní ulehčí práci a přinese dobré výsledky. Velikost organizace a produkt přitom nerozhoduje. Detailní nastavení zákaznických segmentů se hodí pro malé B2B startupy, stejně jako pro vysokoobrátkové produkty s prodeji po celém kontinentu. Při tvorbě content marketingových strategií to je informace k nezaplacení, neboť přesně víme, kdo nás bude číst a co hledá za informace.

Autor: Radim Jung

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.