Jak zvýšit konverze? Zmapujte svůj obsah!

Mapování obsahu vám pomůže lépe porozumět cestě vašeho zákazníka od objevení až po konverzi. Díky tomu pak zjistíte, co a jak máte na jednotlivých zastávkách oné cesty sdělovat, abyste ji zákazníkovi usnadnili. Je to proces, kdy doručujete ten správný obsah správným lidem ve správný čas.

Benefity obsahového mapování

Relevantní obsah umožní uživatelům jednodušeji vás najít a hlavně si tak můžete vytvořit vztah s uživatelem, kterému pomůžete řešit současný problém. A vám tak zařídí více leadů (počet uživatelů, kteří vyjádří zájem) a posléze i konverzí (akcí, které po uživateli chcete). Zkrátka obsahové mapování vám pomůže vytvořit efektivní web, který uživatele neodradí, ale naopak mu usnadní cestu za konverzí, případně dalšími kroky po nákupu.

Jak na mapování obsahu?

Začněte personami, o nichž jsme psali v minulém článku. Následně si udělejte audit vašeho obsahu. Zaměřte se na SEO elementy na každé stránce, Call to Action a relevantnost obsahu vzhledem k tomu, jaký krok na cestě objevení–konverze daná stránka představuje. Tento audit by měl odhalit slabiny. Pak přichází na řadu to možná nejtěžší – vymyslet, jaký obsah je pro dané stránky optimální. Obsah a cesty je ideální tvořit pro jednotlivé persony. Postup mapování krok po kroku je následující:

  1. Identifikujte své persony
  2. Identifikujte otázky, na které se jednotlivé persony ptají ve stadiích své cesty ke konverzi a jaký problém zrovna řeší
  3. Zodpovězte tyto otázky
  4. Udělejte audit svého obsahu a buďte k sobě kritičtí
  5. Najděte místa, kde obsah neřeší potřeby a otázky person
  6. Zmapujte, jaký obsah dokáže otázky person zodpovědět
  7. Vytvořte takový obsah, který otázky zodpoví

Na závěr jsme ještě vybrali dva zajímavé postřehy z blogu Hubspotu, jež poskytli marketéři, kteří za sebou mají úspěšně zvládnuté mapování obsahu:

Pokud máte různorodé persony, doporučuji každé z nich vytvořit vlastní sekci na vašem webu. Jakmile na ni daná persona přijde, je všechen obsah zaměřen přímo na ni. Relevantnější obsah nám pomohl získat víc návštěvníků i konverzí.“ Spencer Powell z Inbound Educators

Uvědomte si, že některé persony nechtějí vyplňovat formulář. Optimalizace stránek a poskytnutí více způsobů konverze jsou skvělá cesta, jak zajistit, aby měli všichni uživatelé k dispozici takovou možnost ke konverzi, která je jim příjemná.“ Marc Herschberger, RR Marketing

 

Autor: Josefína Smrčková

 

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.