Tři roky v Mekáči

Jsme na trhu tři roky. Náhoda? Nemyslím si. Za tu dobu jsme museli najít svou vlastní cestu a překonat nespočet překážek, o kterých nám nikdo na začátku neřekl. McShakespeare vznikl v nonstopu v Tusarově ulici asi v pět hodin ráno, když jsem si já s Dejvem (Davidem Shorfem) řekli, že do toho jdeme, a vedlesedící Jarin nám to odkejval. V ten moment v tom nebyla žádná hluboká myšlenka, jen nadšení dvou cápků, co si mysleli, že to přece zvládnou lépe než ostatní. Od té doby se naše agentura rozrostla ve firmu. A tím myslím opravdovou firmu, ne jen spolek ičařů, kteří si pomáhají k většímu kšeftu.

McShakespeare - 3 roky spolu

Jelikož jsme zastánci volného trhu, tak si nepřejeme nic jiného, než aby v Česku bylo víc firem, jako je ta naše. Fandíme každému, kdo do toho půjde a víme, že to není jen tak. Víme, že první krok je ten nejtěžší, takže toto je zpráva vám všem, kteří teď sedíte někde v agenturách, v médiích, v korporacích a říkáte si: Vážně musím makat pro tyhle lidi? Nezvládnu to sám? Zvládnete a slyšte tato moudra na začátek, než se do toho pustíte.

1. Mějte identitu

Naše logo a název nám otevřely už nejedny dveře. Vyplatilo se nám, že jsme se hned od začátku soustředili na to, aby to dobře vypadalo. Investovali jsme do toho hodně peněz, a to se nám mnohokrát vrátilo. Nejde však jen o samotné logo. Tím, že jsme si vymezili content marketing jako předmět naší činnosti, jsme se odlišili od ostatních. Přirozeně jsme tím pádem věděli, kam chceme růst, koho nabírat a jaké klienty shánět.

2. Soustřeďte se na firemní kulturu

To, že sídlíme v Dejvickém bytě, mluvíme v kanclu sprostě, děláme si srandu prakticky ze všeho vážného a nebossujeme zaměstnance, není jen okolnost, ale souvislá strategie (tímto se omlouvám svým kolegům, když mi to občas s tím bossingem ujede :) ). To nám velmi pomáhá při náboru lidí. Naprostá většina našeho týmu se k nám přihlásila sama, což je praktické. Do práce se těšíme a chodíme tam rádi.

3. Najděte si mentora

Když jste firma, tak máte koukat, abyste vydělávali, rostli a dobře řídili podnik. To nemá s content marketingem nic společného. Principy řízení firmy platí jak pro obrovský podnik, tak pro cool agenturu z Dejvic. My se od samého začátku radíme s klukama z Logia. Líbí se nám styl jejich podnikání a myslíme si, že se od nich máme ještě hodně co učit. Tímto vám pánové skládám poklonu a díky za všechny ty rady, co jsme za poslední tři roky od vás dostali.

4. Učte se v zahraničí

V Česku si vážíme například Mustardu, Boomerangu a těch borců, co udělali portál vseostrese.cz, ať už to byl kdokoliv. Moc se netlačíme do vznikajících profesních sdružení v našem oboru, protože cítíme, že se tam nic nového nedozvíme. Zato se modlíme ke všemu, co dělá Joe Pulizzi. Celý CMI a jejich klíčová konference CMW v Clevelandu je pro nás velkou učebnicí a inspirací. Utratili jsme statisíce, jen abychom s lidmi v Clevelandu mluvili osobně a udělali bychom to znovu. Ze zahraničních agentur se nám pak líbí Redwood, Velocity Partners, nebo například Brafton. Mnoho z toho, co dělají a jak se prezentují, jsme zúročili i my.

5. Sex na prvním rande

Dělejte šílené věci, vyplácí se to. Když si vzpomenu, jak jsme startovali komunikaci pro energetický drink Kamikaze.. byl to náš první relativně velký projekt (alespoň optikou té doby), a zpětně mám pocit, že když jsme to vymýšleli, dali jsme si něco o dost silnějšího, než energeťák. Rozjeli jsme tehdy psaný kancelářský sitcom a bylo to super. Není to pochopitelný na první dobrou, ale fungovalo to, a dodnes se tím projektem právem chlubíme.

Radim Jung

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.