Komunikace na lince

Přesný rozdíl mezi *ATL a **BTL komunikací hledalo už mnoho chytráků. Ani jeden je ale nepopsal přesně – vždy se totiž najdou výjimky. Existují disciplíny, které mohou být tam i tam, a jestli je nazveme podlinkové, nebo nadlinkové, záleží jen na kontextu. Ale proč vůbec marnit čas hledáním přesné pozice linky? My přicházíme s novým konceptem OTL komunikace (on the line).

Obsahový marketing – kterým trávíme většinu svého času – totiž používá podlinkové základy a přináší nadlinkové efekty. Ocitl se tedy přesně mezi jako samostatný nový směr, který dřív či později pohltí vše nad i pod.

Když vysvětlujeme nemarkeťákům, co vlastně děláme, často použijeme frázi, že vytváříme reklamu, kterou rádi dokoukají do konce. Content marketing se nebojí mluvit o produktu, dělá to však způsobem, který obohacuje a neobtěžuje svojí přítomností a tím tvoří konkurenci nadlince. Používá u toho přitom nenucené prostředky. Vysvětluje, vzdělává, baví a obohacuje, a tím zas leze do zelí pro změnu podlinkovým aktivitám.

I výsledky obsahového marketingu jsou měřitelné oběma směry. Na jednu stranu umí podpořit hard sell kampaně a svým rozsahem konkurovat nadlinkovým cílům. Z druhého pohledu po sobě zanechává vyšší povědomí nejen o značce, ale i o celém segmentu a detailech produktu. Řečeno slovy jednoho našeho klienta “Je to stejně drahý jak PPCéčka, ale zanechá to po sobě hodnotu.”

Trik je totiž v tom, že obsahový marketing se chová jehlicově. Nedělá kobercové nálety na celou populaci jako televize. Pečlivě si vybírá a chytře segmentuje, kam sdělení cílit. A když už zacílí, tak s publikem konverzuje, tráví s ním čas a nenutí ho do tupého podprahového jednání. Tím dokáže oslovit i srovnatelné počty klientů, jako nadlinka, s tím, že eliminuje ty, kterých se to netýká.

*ATL – Above The Line – stručně řečeno označuje placenou reklamu v masmédiích

**BTL – Below The Line – všechny ostatní formy reklamy pracující obvykle s přímým oslovením potenciálních či stávajících zákazníků pomocí e-mailu, dopisu, SMS či MMS, telefonu či pomocí reklamních letáků, roadshow, předváděcích a slevových akcí apod.

Radim Jung

 

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.