I malá firma může obsahem vydělat miliony. Jak?

Disciplínu content marketingu ve světě proslavily firmy jako Red Bull nebo Nike, v České republice to byl například Vodafone se svým magazínem Čilichili. Nejsou to ale jen velké společnosti s obřími rozpočty, komu může kvalitní obsah zvýšit profit. Během posledních deseti let se našlo hned několik jednotlivců, jimž zvládnutá obsahová strategie obrátila život vzhůru nohama – v tom dobrém slova smyslu.

Natáčela, jak se správně malovat, a vydělala miliony liber

Lauren Luke pracovala jako dispečerka taxi služby, což ji úplně nenaplňovalo. Ve svých 25 letech se rozhodla, že si zkusí přivydělávat svým koníčkem – kosmetikou. Za svoje úspory nakoupila první kosmetické produkty a prodávala je na eBay. To bylo před deseti lety. Aby zvýšila prodeje, začala natáčet různé tutorialy, třeba líčení podle celebrit. Dneska už je beauty vlogerek plný YouTube, ale v roce 2007 nebyla tahle disciplína zdaleka tak rozšířená. Videa se šířila rychlostí blesku, odběratelů přibývalo – a stejně tak rostly i prodeje. Neuběhly ani dva roky od spuštění jejího kanálu, a mladá podnikatelka psala pravidelný beauty sloupek do Guardianu a uvedla na trh svou vlastní kosmetickou řadu By Lauren Luke, kterou začala nabízet i Sephora. O pár měsíců později pak na pulty knihkupectví přišla kniha Looks By Lauren Luke. Britce bude letos šestatřicet a díky kvalitnímu obsahu vydělala miliony. A to do tradiční reklamy údajně neinvestovala ani penny.

Díky časopisu prodali původně malou firmičku za dvě miliardy korun

Obchod s elektronikou Magnolia byl rodinná firma, kterou společně vedli otec a syn. Založili ji v roce 1954 a původně prodávali fotografické potřeby. Až časem k nabízenému zboží přibyla elektronika. Na tradiční reklamu neměli peníze, ale naštěstí se jim do cesty připletl muž jménem Roger Parker. Ten vymyslel magazín Buyer’s Guide Place, jenž obsahoval tipy a rady, jak vybrat vhodný spotřebič. Časopis měl nevídaný úspěch, protože přesně řešil problémy zákazníků. Po letech stabilních prodejů najednou Magnolia začala růst a rok a půl od prvního čísla magazínu narostla natolik, že expandovala do tří dalších států na západním pobřeží Ameriky. A o několik let později společnost koupil řetězec Best Buy, a to za 87 milionů dolarů, což je více než dvě miliardy korun!

Vsadil na budování komunity a dnes se jeho jóga cvičí na 160 místech v Americe

CorePower Yoga je společnost zaměřená na zdraví a fitness, kterou v Denveru v roce 2002 založil Trevor Tice. Protože začínal od píky a neměl rozpočet na klasickou reklamu, vsadil na sociální sítě. Zaměřil se na budování povědomí o značce a ochotně se bavil se všemi uživateli. Například je vyzval, aby mu pokládali otázky o józe, které doplní o jeho hashtag. Tato kampaň zapojila neskutečné množství uživatelů a Trevorovi udělala hezkou reklamu. K tomu psal blog o józe a nabízel zdarma on-line lekce. Během tří let zečtyřnásobil své výnosy na 23 milionů dolarů ročně. Dnes, patnáct let od založení společnosti, je z CorePower Yogy největší řetězec ve Spojených státech – celkem se cvičí na 160 místech a další mají přibývat. Trevor Tice zemřel v prosinci 2016 ve svých 48 letech, ale jeho odkaz žije dál.

Nabízel kvalitní obsah a za tři roky mu za firmu dali čtyři miliardy korun

Aaron Patzer v roce 2006 spustil službu Mint.com, která uživatelům pomáhala spravovat on-line své finance. Pokusit se konkurovat bankám byl odvážný podnikatelský plán, ale Aaron měl vymyšleno, jak na to. Zaměřil se na články, slideshows, infografiky a videa. Už rok po spuštění měl 100 tisíc zaregistrovaných uživatelů a během dalších dvou let bezmála dva miliony. V roce 2009 Mint.com koupila společnost Intuit, a to za 170 milionů dolarů, tedy skoro čtyři miliardy korun.

Tak vidíte, že to jde. Chce to jen správně odhadnout, co vaši zákazníci chtějí, vtisknout tomu originální formu a servírovat to prostřednictvím vhodných komunikačních kanálů. A vytrvat!

Pokud přemýšlíte, jak obsahem zaujmout potenciální zákazníky, a nevíte si rady, ozvěte se nám – rádi vám s tím pomůžeme.

Autor: Josefína Smrčková

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.