5 vynálezů, které to schytaly na internetu

Představte si, že vyvíjíte produkt, máte vymyšlenou celou prodejní strategii včetně té marketingové a své „miminko“ pak představíte veřejnosti. Místo nadšených reakcí ale sklidíte jen posměch a na webech věnujících se technologiím o vás píšou jako o podivínech. Že prý jste představili tu snad nejzbytečnější věc a její cena? Výsměch. Vynálezů, které tento scénář potká, je každý rok spousta. My jsme vybrali pět z nich, jež nás svou obskurností osobně zaujaly.

Smalt: Slánka, která svítí a přehrává hudbu

Chytrého domácího pomocníka od kalifornské firmy Herb & Body si ještě nemůžete koupit, ale už 15. června bude na Indiegogo. Výrobce ho popisuje jako „první doplněk, který byl navržen přímo pro vaši jídelnu – ať tu vnitřní, tak i tu venku“. Smalt kombinuje hned několik funkcí: je to solnička, hudební přehrávač a navozovač nálady pomocí světla (opravdu nevím, jak lépe to říct). Takže máte na stole trendy slánku, kterou spárujete přes Bluetooth s telefonem, hrajete z ní hudbu, a ještě si vyberete, jakou z pěti barev bude svítit. Cena ještě není známá, ale když se zaregistrujete na jejich webu, získáte až 50% slevu z maloobchodní ceny.

Tomu říkáme revoluce v solení!

Smalt slánka
Zdroj: Mysmalt.com

Juicero: Lisovač pro ty, kteří neumí dopít pitíčko až do konce

Tuto společnost založil Doug Evans v roce 2013 a zaměřil se na sáčky s lisovanou zeleninou a ovocem, díky nimž snadno zkonzumujete jejich doporučenou denní dávku. Investoři do startupu investovali miliony dolarů a vše šlo dobře. Pak ale společnost představila revoluční „Juicero Press“, který začala prodávat za 399 dolarů. Ten funguje tak, že do něj dáte Juicero sáčky (anebo jakékoliv jiné sáčky s potravinami, případně kartony od nápojů) a lis vám je vymačká do poslední kapičky. Háček je v tom, že se pak ukázalo, že ručně to zvládnete taky, a dokonce rychleji. Na kritiku společnost odpovídala tím, že lis má čtečku QR kódů (z Juicero balíčků), která vám řekne, odkud přesně ovoce nebo zelenina z daného pytlíků pochází, kde byl zabalen a jak dlouhá je spotřební lhůta. Pokud je sáček prošlý, chytrý lisovač vám ho odmítne vymáčknout. Za víc než deset tisíc korun je to zkrátka docela bizarní záležitost, o níž se proto psalo dost negativně. Výsledek je, že společnost nabízí vrácení peněz každému, kdo si lisovač koupil a už ho nechce.

Na vymačkávání šťávy už nikdy nebudete sami!

Juicero
Zdroj: Juicero.com

KHCPbW: Hi-tech kartáč na vlasy, který vám řekne, když se češete blbě

Pod těchto šest písmen jsme ukryli název Kérastase Hair Coach Powered by Withings a je to jméno chytré vlasové pomůcky. Jak už název napovídá, novinka vznikla spoluprací mezi dvěma firmami. Kérastase (L’Oreál) rozumí vlasové péči a Withings zase technologiím. Výsledkem jejich kolaborace je tedy chytrý kartáč vybavený senzory, který vám díky přidružené aplikaci řekne, jakou máte kvalitu vlasů a jak si je češete. Pokud špatně, poradí, jak si je česat lépe. To vše díky miniaturním mikrofonům, které naslouchají zvuku česání. Kartáč byl představen letos v lednu, do prodeje půjde v půlce roku a má údajně stát do 200 dolarů. Pokud si nejste jistí, že se češete správně, Kérastase Hair Coach Powered by Withings je věc přesně pro vás!

Už šetříte?

kartáč
Zdroj: Cnet.com

Griffin Toastovač: Když ten toast vždycky spálíte

Pokud si myslíte, že toastování není žádná věda, pak by s vámi výrobce kuchyňské novinky nesouhlasil. Letos totiž firma Griffin Technology představila chytrý Bluetooth toastovač, jenž má samozřejmě i svou vlastní aplikaci. Díky ní můžete ovládat celý proces toastování, a navíc si pamatuje preference všech členů domácnosti. Už se nestane, že svému spolubydlícímu uděláte zlatavý toast, zatímco vám celý život připomíná, že preferuje zlatavý s lískooříškově hnědým středem. Do prodeje tento pomocník půjde začátkem roku 2018 a vyjde vás zhruba na sto dolarů.

A to se vyplatí!

Oria: Vonítko za 3,5 tisíce korun

Spousta z nás má problém usnout a v noci se budí. Naštěstí je tu firma Sensorwake a její chytrý vynález, senzor Oria. Ten vypouští určité pachy, které vám mají pomoct rychleji usnout a spát tvrději. Toho docílí pomocí dvou vůní (Relax a Restore), jejichž účinek „ověřila laboratoř společnosti“. Nezbývá než doufat, že šlo o seriózní výzkum, ovšem už teď to Oria schytává na různých webech. Třeba Cnet produkt označuje jako „věc, která vám bude prdět do obličeje za 150 dolarů“. Senzor je připojen k wifi, což mu má v budoucnu umožnit spárování s dalšími produkty společnosti, o nichž se však zatím neví nic bližšího. Zatím tato funkcionalita nemá využití. Jako vonítko do ložnice tedy vypadá docela užitečně, jen kdyby nestálo těch 150 dolarů. Zásobníky vůní si navíc musíte každé dva měsíce dokupovat.

A kdy že už bude v prodeji?

Oria
Zdroj: Digitaltrends.com

 

autor: Josefína Smrčková

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.