5 věcí, o kterých musíte vědět

V poslední době se toho děje hodně a bylo by ode mě sobecké, kdybych se s vámi alespoň o pár zážitků nepodělil. McShakespeare je teď na steroidech a těžko se mi vybírá, který poznatek napsat dřív. Snad nepohrdnete mým top listem poznatků, které mi zvedly obočí v posledních dnech a týdnech.

1) Čtverec is the new HD

Frčíme si teď hodně v novém formátu videí. Říkáme mu reading video a nikdo jiný tomu tak neříká. Vzniklo to jako provizorní název a už nám to zůstalo. Vyrábíme videa ve formátu 1:1 a dáváme na ně text, aby fungovala i v tramvaji, když je sjíždíte na fejsu bez zvuku. Jsou primitivní, tak primitivní, že byste řekli, že nemohou zaujmout. K mému překvapení fungují skvěle. Mají stovky tisíc shlédnutí a není pro nás složité jich dělat kupu každý měsíc. Klienti je ufinancují, protože nám nezaberou týdny příprav. Prostě win win, mám z toho radost.

2) Trh se probudil

Sedíme takhle u potenciálního klienta v zasedačce, kde jsme naposledy byli před třemi lety. Tenkrát nám moc nerozuměl. Nechápal, co děláme a proč to děláme. Nyní – jak sám konstatoval – už pochopil proč je obsah důležitý a proč ho sám musí mít. Ano. Vstoupili jsme na trh, jako pionýři a museli jsme hodně hodně vysvětlovat, co to content marketing je a proč je důležitý. Dnes v roce 2017 se nám to začíná vyplácet. Můj kamarád tomu říká “go to market strategy”. Občas je prostě business chyba být první, nebo jeden z nich. My jsme tu chybu neudělali a je to hřejivý pocit po těch letech. Pokora. Láska. Sluníčko.

andulka

3) Andulku nepřekecáte

Kubík, naše firemní andulka, je plachý. Ač bych moc chtěl, aby si od prvního dne sedal na prst a začal mluvit, tak se to nedaří. Kubík si nedá říct a stále se ještě rozkoukává po kanceláři ve strachu, že ho sníme. What? My a sníst andulku? Takže se musíme pěkně zpomalit a po malých krůčcích Kubíka vychovávat a nestrašit ho. Má to svoji roli. Připomíná nám to, že rychlá řešení prakticky neexistují. Asi to použiji jako metaforu příště, až budu po klientovi žádat trpělivost a čas, aby kampaň stihla nabrat obrátky.

4) Stále si nacházím čas na vaření ve firmě

Už to nedělám tak často, bohužel, ale je třeba se tomu věnovat. Tento týden jsem pro lidi ve firmě dělal Mac’n’Cheese bar. Klasika. 4 druhy sýra a makarony zapečené s bešamelem a parmazánovou strouhankou. K tomu jsem udělal variaci příloh. Je to dobré jídlo pro hodně lidí. Všechno se to dá doprostřed stolu a každý si tu svou porci posype svojí oblíbenou ingrediencí. Já dal na výběr hrášek, česneková smažená rajčata, pečené žampiony, kečup, chilli omáčku, vypečenou cibulku a bacon flakes. Slovy klasika, manža si čvachtá! Řeknete si, proč se nevěnuji klientům a vařím místo toho oběd? No protože je vaření součást mého myšlenkového procesu. Bez toho jsem marný. Takže nutné zlo. Nebo nutné dobro? You decide.

5) Pětischůzkové dny

V lednu jsem takových dní měl několik. Já meetingy miluji. Bez mučení se přiznám, že se rád poslouchám a ještě lepší je, že jsem za to placen. Má to však nevýhodu. Nezbude vám čas na práci. Takže nyní to střídám. Buď schůzky celý den, jako třeba v pátek. Nebo žádná schůzka, jak například dnes. Je to systém, který mi zatím funguje, ale zajímalo by mě, jestli existuje zlaté pravidlo pro počet meetingů za den. Znáte odpověď? Napište nám a získáte moje selfíčko s Kubíkem zdarma.

 

Radim Jung

McShakespeare
Na Hutích 662/11 Praha 6 – Dejvice
Czech Republic

+420 777 098 097 +420 602 178 111 +420 731 529 397

Na této stránce používáme analytické nástroje

V souladu s platnými právními předpisy proto žádáme o souhlas s ukládáním analytických údajů. Tyto údaje používáme pro měření návštěvnosti a sledování statistik. Veškeré možné užití údajů, které na této stránce sbíráme, můžete najít v úplném znění podmínek.